Açık Kapı Projesi
 
 
Açık Kapı
 
1. Açık Kapı Nedir?
 
İçişleri Bakanlığınca 180 günlük eylem planı kapsamında devletle vatandaş arasındaki karşılıklı iletişim ve güveni arttırmak vatandaş talep ve beklentilerinin toplanmasını ve oluşturulacak politikalara esas olmak üzere anlamlandırılmasını sağlamak amacıyla oluşturulan sistemdir. Tüm valiliklerde Beyaz Masa benzeri hizmet birimleri oluşturuldu. Bu masalarda konusunda uzman özel eğitim alan kişiler hizmet sunuyor. "Açık Kapı Milletin Kapısı" felsefesiyle çalışan büroya vatandaşlar talep, öneri ve sorunlarını iletebiliyorlar. Bu projenin amacı "İlk Temas Noktası" olarak;
  • Vatandaş odaklı bir yaklaşım benimseyerek taleplere hızlı ve doğru çözümler üretilmesi,
  • Güler yüzlü çalışanlarıyla tüm vatandaşlarla birebir ve sıcak bir iletişim kurulması,
  • İçişleri Bakanlığı'na bağlı kurumlar, yerel yönetimler ve diğer ilgili kurum ve kuruluşlarla işbirliği halinde mümkün olan en fazla konuda hizmet verilmesini sağlamak,
  • Ziyaret eden dezavantajlı kişilere mihmandarlık hizmeti verilmesi,
  • Hizmetlerde vatandaş memnuniyetini arttırılması,
  • Toplumda kamu hizmetlerini sunanlarla vatandaş arasındaki karşılıklı iletişim ve güveni arttırılması,
  • Vatandaş talep ve beklentilerinin toplanmasını ve oluşturulacak politikalara esas olmak üzere anlamlandırılması,
  • Kronikleşmiş sorunlara çözümler üretebilinmesidir.
 
2. Açık Kapıdan Kimler Yararlanabilir?
 
Açık Kapıdan bütün vatandaşlarımız ve yabancı kimlik numarasına sahip göçmenler yararlanabilmektedir.
 
3. Açık Kapı'ya Nasıl Başvurulur?
 
Vatandaşlarımız Valiliklerde bulunan açık kapı standlarına giderek veya internetten online olarak ve yakında hizmete geçecek olan mobil uygulama yoluyla başvuru yapabilmektedir.
 
4. Açık Kapı'ya Başvurduktan Sonraki Süreç Nasıl İşler?
 
Başvuru yapıldığı anda başvuru sahibine sms yoluyla bir başvuru numarası gönderilip başvuru elektronik sisteme kaydedilir. Başvuru sahibi bu numarayla giriş yaparak başvuru durumunu online olarak takip edebilir. Oluşturulan başvurular konusuna göre ayrıştırılarak ilgili kuruma yönlendirilip 7 gün içinde çözüme kavuşturuluyor. Taleplerin durumuna göre başvuru sahibiyle birebir iletişime geçilebilir. Başvurular ve başvuru süreci; ilgili personelin yanında, vali yardımcısı ve bizzat vali tarafından izlenmektedir. Bakanlık merkezinden de illerimize yapılan tüm başvuru süreçlerinin görülebilmesi, sorun alanlarının tespit edilerek hem yerel hem de merkezi düzeyde bu alanlara ilişkin yönetim politikaları ve yeni hizmet sunum tekniklerinin geliştirilmesi amaçlanmıştır.
 
5. Açık Kapı Başvuru Sonucumu Nasıl Öğrenirim?
 
Yukarıda anlatılan süreç tamamlandıktan sonra sistemde kayıtlı olan telefon numarasına talebiniz olumlu/olumsuz/kısmen olumlu kısmen olumsuz şekilde sonuçlanmıştır yazan bir mesaj geliyor. Bu mesaj geldikten sonra www.acikkapi.gov.tr adresinden başvuru sorgulama kısmına giriş yaparak başvuru sonucu detaylı şekilde görüntülenebilir.